كور ایران مذاکره رضاییان استقلال ازبکستان

كور: ایران مذاکره رضاییان استقلال ازبکستان رامین رضاییان اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی سوئیس و عمان،پیامهایی جهت میانجیگری داده اند،اما مذاکره ای بین کشور عزیزمان ایرا

با وزیر امور خارجه کشور عزیزمان ایران در موقعیتی به گفت‌وگو نشستیم که دشواری‌های پیش روی سیاست خارجی و مانع‌تراشی دولتمردان امریکایی جهت اجرای توافق هسته‌ای به

سوئیس و عمان،پیامهایی جهت میانجیگری داده اند،اما مذاکره ای بین کشور عزیزمان ایرا

ظریف:سوئیس و عمان،پیامهایی جهت میانجیگری داده اند،اما مذاکره ای بین کشور عزیزمان ایران و امریکا در جریان نیست

عبارات مهم : ایران

با وزیر امور خارجه کشور عزیزمان ایران در موقعیتی به گفت وگو نشستیم که دشواری های پیش روی سیاست خارجی و مانع تراشی دولتمردان امریکایی جهت اجرای توافق هسته ای به موجی از نگرانی نسبت به آینده برجام و کامیابی آن در گره گشایی از پرسشها معیشتی و سؤال های پرشمار مردم راجع به این شرایط انجامیده هست.

به گزارش ایران؛ پرسش هایی که با محمد جواد ظریف درمیان گذاشتیم، از جمله اینکه امیدها جهت حفظ برجام و بهره مندی کشور عزیزمان ایران از مواهب اقتصادی آن با خروج امریکا از این توافق تا چه اندازه پابرجاست؟ تحلیل و موضعگیری نهادهای حاکمیتی تصمیم گیرنده کشورمان راجع به دعوت واشنگتن از پایتخت کشور عزیزمان ایران به مذاکره مستقیم و بی قید و شرط بر چه مؤلفه هایی مبتنی است؟ و آیا ایران، امریکا را به بستن تنگه هرمز ترساندن کرد؟ پاسخ ظریف به این سوالات را در زیر می خوانید:

بازگشت نخستین بخش از تحریم های هسته ای امریکا از ۱۵ مرداد ماه کلید خورد. آیا مذاکرات کشور عزیزمان ایران و ۱+۴ راجع به بسته پیشنهادی حفظ برجام به نتیجه مشخصی رسیده است؟

سوئیس و عمان،پیامهایی جهت میانجیگری داده اند،اما مذاکره ای بین کشور عزیزمان ایرا

بسته پیشنهادی اروپا خطوط کلی مشخصی دارد که رئوس آن اعلام شده است هست. از جمله آنکه مسیر بانکی جهت تبادلات مالی کشور عزیزمان ایران وجود داشته باشد و فروش نفت آن در سطح کنونی باقی بماند. تحریم های مرتبط با این مباحث در آبان ماه (نوامبر) عملیاتی می شود. کارها دیگری هم در چارچوب حفظ برجام مشمول بر فعال کردن شرکت های کوچک و میانگین و مشورت هایی جهت احیای قانون جلوگیری از اجرای تحریم ها (قانون انسداد تحریم ها) و صدور مجوز بانک سرمایه گذاری اروپا نیز صورت گرفته هست. در جریان تلاش های گسترده ای هم که بنده در خلال سفر به سنگاپور جهت امضای قرارداد مودت با «آ سه آن» داشتم به این نتیجه رسیدم که اروپایی ها نه تنها در داخل اتحادیه اروپا جهت حفظ برجام کار می کنند بلکه خارج از اتحادیه هم کارهای گسترده ای انجام داده اند.

به نمونه ای از این کارها اشاره می کنید؟

به عنوان مثال اروپایی ها جداگانه و تک به تک با کشورها صحبت کرده اند که خرید نفتشان را از کشور عزیزمان ایران زیاد کردن دهند یا از بعضی کشورهایی که تاکنون خریدار نفت کشور عزیزمان ایران نبوده اند، خواسته اند از کشور عزیزمان ایران نفت بخرند، همچنین از کشورها خواسته اند تا از الگوی مشابه فعال سازی حساب های بانک مرکزی کشور عزیزمان ایران در بانک های مرکزی اعضای اتحادیه اروپا که خود اتحادیه در حال عملیاتی کردن آن هست، استفاده کنند. نتیجه مجموعه این اقدامات، انزوای امریکا بوده است.

با وزیر امور خارجه کشور عزیزمان ایران در موقعیتی به گفت‌وگو نشستیم که دشواری‌های پیش روی سیاست خارجی و مانع‌تراشی دولتمردان امریکایی جهت اجرای توافق هسته‌ای به

این کارها چه سطحی از انتظارات کشور عزیزمان ایران را در چارچوب منافعش محقق می سازد؟

اقدامات اروپایی ها هنوز در حدی نیست که توقع داشتیم ولی معتقدیم در مسیر درست حرکت می کنند. بعضی از تحریم هایی که از روز یکشنبه اجرایی شد مانند تحریم اسکناس دلار، از جمله موضوعاتی بوده که امریکایی ها همواره و حتی زمانی که عضو برجام بودند، با توجه به شرایط خاص و میزان اسکناسی که در کشور عزیزمان ایران مورد استفاده قرار می گرفته هست، راجع به آن مانع تراشی می کردند. لذا از اروپایی ها انتظار کارها زیاد داریم با وجود این معتقدیم، کارها خوبی جهت حفظ برجام داشته اند.

برای نمونه ورود ۵ فروند هواپیمای ATR به کشور عزیزمان ایران نتیجه تلاش دولت های اروپایی و فشار آنها به امریکا بود که توانستند مجوز صادرات تعداد موجود هواپیماهای ATR را که قابل ارسال به کشور عزیزمان ایران بود بگیرند. این در حالی است که نخستین اقدام امریکایی ها راجع به تحریم ها در حوزه تحریم هواپیما و باطل کردن مجوز فروش آن به کشور عزیزمان ایران بود که نشان دهنده ماهیت ضد حقوق بشری این کشور علیه کشور عزیزمان ایران هست. در شرایطی که امریکایی ها جهت باطل شدن سایر مجوزها تا ۶ اوت (۱۵ مرداد) صبر کرده بودند ولی جهت تحریم هواپیما تا این تاریخ صبر نکردند و از همان روز اول اقدام به این کار کردند. همین عنوان کافی است تا جامعه جهانی متوجه شود میزان عناد دولت امریکا با مردم کشور عزیزمان ایران در چه حد است موضوعی که کاملاً جنبه انسان دوستانه دارد را زیر پا می گذارد و حفظ سلامتی مسافران هوایی کشور عزیزمان ایران را نشانه می رود و بعد ادعای حمایت از مردم کشور عزیزمان ایران را هم دارد.

سوئیس و عمان،پیامهایی جهت میانجیگری داده اند،اما مذاکره ای بین کشور عزیزمان ایرا

مجموع اینها نشان می دهد هرچند کارها اروپایی ها در حد انتظار ما نبوده است ولی در جهت صحیح اقدام کردند و و تعهدات سیاسی خود را به روشنی اعلام کرده و آنها را پیگیری کرده اند. ولی جهت عملیاتی کردن این تعهدات انتظارات بیشتری داریم و معتقدیم بخش مهمی از این تعهدات باید پیش از اجرایی شدن تحریم های نفتی و بانکی عملیاتی شود.

یعنی معتقدید ۱+۴ تا مهلت سررسید تحریم های نفتی کشور عزیزمان ایران می تواند راهکارهای مقابله با این تحریم ها را عملیاتی کند؟

بر اساس مشاهداتمان از روندی که در جامعه بین الملل جریان دارد و مقاومتی که تمامی کشورها و نه فقط اروپایی ها بلکه شرکای نفتی کشور عزیزمان ایران در برابر بازگشت تحریم های امریکا داشتند، معتقدیم می توانیم تضمین های مورد نیاز جهت حفظ برجام را به دست آوریم. اروپا در مسیر درستی جهت حفظ برجام گام برداشته است ولی خب عملیاتی کردن اقداماتشان جهت حفظ برجام بیش از زمانی که خودشان هم فکر می کردند، وقت بر بوده است که باید این را هرچه سریع تر اصلاح کنند.

با وزیر امور خارجه کشور عزیزمان ایران در موقعیتی به گفت‌وگو نشستیم که دشواری‌های پیش روی سیاست خارجی و مانع‌تراشی دولتمردان امریکایی جهت اجرای توافق هسته‌ای به

قبل از اینکه تحریم ها به مرحله عملیاتی برسد باید اطمینان حاصل کنیم هیچ تأثیری بر منافع کشور عزیزمان ایران نمی گذارد. این مسأله هم مهم است که اروپایی ها در حوزه تحریم های مربوط به فلزات گرانبها یا ماشین که اینک اجرایی شده است هست، کارها مورد نیاز را انجام دهند تا کشور عزیزمان ایران بتواند از مزایای برجام بهره مند شود.

رایزنی های سیاسی و اقتصادی با کشورهای طرف برجام مشخصاً تحت مدیریت نهاد وزارت خارجه صورت می گیرد یا مشترکاً از سوی سایر نهادها پیگیری می شود؟

سوئیس و عمان،پیامهایی جهت میانجیگری داده اند،اما مذاکره ای بین کشور عزیزمان ایرا

وزارت خارجه نمی تواند متصدی مذاکرات اقتصادی باشد چون ما نه تخصص آن و نه ابزارش را داریم و نه مصلحت است وارد مذاکرات جزئی شویم. لیکن ممکن است طرف برابر وارد جزئیاتی شود که براق سازی و پیگیری آن فقط از دستگاه های ذیربط بر می آید ولی ما کنار سایر دستگاه ها هستیم و کمک می کنیم.

اتفاقاً زیاد مذاکرات، تاکنون سیاسی بوده و مذاکرات تخصصی هم در کنار مذاکرات سیاسی انجام شده است و هر وقت که مذاکرات تخصصی با مشکلی مواجه شده است از امکانات سیاسی استفاده شده است و ورود سیاسی به قضایا پیدا کردیم. مذاکراتی که بنده با وزرای خارجه روسیه، چین، زن موگرینی و همچنین وزرای خارجه استرالیا، ژاپن، زلاند نو، اندونزی و مالزی که از شرکای مهم اقتصادی ما هستند، داشتم جهت کمک به روند مذاکرات اقتصادی دولت با این کشورها بوده است.

دولتمردان امریکا در کنار تلاش هایی که جهت متوقف کردن روند اجرای برجام دارند، خبر های مختلفی را جهت مذاکره مستقیم و بی قید و شرط با کشور عزیزمان ایران ارسال کرده اند. جریان های سیاسی داخل کشور خوانش های متفاوتی از چنین درخواستی دارند… بعضی معتقدند مذاکره با امریکا تابو نیست و نباید راه گفت و گو با این کشور را بست. نگاه شما به عنوان کسی که تجربه زیادی از مذاکره دوجانبه با مقام های امریکایی راجع به برجام داشته، چیست؟

ما هر لحظه از شعار فراتر رفته ایم و عمل کرده ایم. پیش از این، مذاکره با امریکا را با اجازه مقامات عالی نظام شروع کردیم و بیشترین میزان مذاکره با امریکا را داشتیم. مذاکراتی که در سال های ۹۲ تا همین آخرهای و قبل از خروج امریکا از برجام بین کشور عزیزمان ایران و امریکا صورت گرفته بی سابقه بوده هست. وزیر خارجه امریکا رکورد حضور خارج از امریکا را در مذاکراتی که با کشور عزیزمان ایران داشت، شکست. در تاریخ کوتاه امریکا هیچ گاه وزیر خارجه ای از این کشور تا به این اندازه طولانی مدت جهت یک مذاکره خارج از کشور نبوده هست. لذا مشکل، مذاکره نیست چنانکه طی ماه های گذشته مسئولان دیپلماتیک ما پیش از خروج امریکا از برجام با هیأت دیپلماتیک این کشور مذاکره می کردند. منتها مسئله این است که نسبت به نتیجه مذاکره با امریکا چه میزان اعتماد وجود دارد؟ عنوان تابو بودن مذاکره نیست. عنوان این است که چه میزان می شود با اطمینان این مذاکره را تا حصول نتیجه پیش برد. به هر حال هیچ طرفی نمی خواهد وارد یک روند وقت گیر و پرتنش و بی حاصل شود.

اعتماد نسبت به امریکا به خصوص دولت تازه این کشور که موضوعیت ندارد و هیچ کس در دنیا به آنها اعتماد ندارد. ولی چقدر می توان مطمئن بود که هنگامی که شما به نتیجه ای رسیدید این نتیجه اعمال می شود. ما اکنون توافقی داریم که همه دنیا اعتقاد است توافق خوبی هست، سازوکار نظارتی دارد. چنانکه آژانس انرژی اتمی ۱۲ بار گزارش داده این توافق کاملاً از سوی کشور عزیزمان ایران اجرا شده است هست. خب چه مشکلی وجود داشت که امریکایی ها از این توافق کنار کشیدند؟ اگر صرفاً قرار باشد که تمایلات لحظه ای افراد و یا فشارهای گروه های فشار خط مشی سیاسی کشوری را تعیین کند. دیگر چه نیازی به مذاکره هست. انجام مذاکره ملزوماتی دارد که باید به آن توجه جدی شود و جمهوری اسلامی هیچ وقت کشوری نبوده است که مذاکره را رد کند ولی خب مذاکره باید شرایط خودش را داشته باشد.

مذاکره مستقیم با کشور عزیزمان ایران از سوی ترامپ بدون شرط و از سوی وزیر خارجه اش به چند شرط ناممکن مقید می شود… این تناقض ها نشان دهنده چیست؟

در هیأت حاکمه امریکا اطراف این عنوان وحدت نظر و توافق وجود ندارد. یعنی آقای ترامپ اعلام می کند مذاکرات بدون قید و شرط و بعد با فاصله دو ساعت از اعلام ایشان، وزیر خارجه امریکا سه شرط تحقیقاً نشدنی جهت مذاکره اعلام می کند. درست است که آقای ترامپ مدیر است ولی وزیر خارجه ایشان بعد از ایشان صحبت کرده هست. اینها نشان دهنده یک هرج و مرج در دستگاه سیاست خارجی امریکاست که نیاز دارد قبل از اینکه راجع به عنوان مذاکره با کشور عزیزمان ایران بحث کنیم، این هرج و مرج را مورد توجه قرار دهیم.

تحلیل نهادهای تصمیم گیرنده حاکمیت کشور عزیزمان ایران از رویکرد کنونی سیاست خارجی امریکا اینک مبتنی بر روش متناقض هیأت حاکمه این کشور نسبت به کشور عزیزمان ایران و سابقه منفی آن در خروج از برجام است … آیا چنین تحلیلی به این معناست که مطلقاً نباید به گفت و گوی مستقیم کشور عزیزمان ایران و امریکا اندیشید؟

در سیاست خارجی باید همه تحولات رصد شود. حتماً همه بیانات مقامات امریکایی و نه فقط یک اظهار نظر و همچنین کارها آنها رصد می شود و براساس منافع ملی تصمیم گیری می شود.

تصمیم گیران کشور تاکنون با درایت عمل کرده اند. تمام دنیا به این واقعیت معترف است تمام اقداماتی که ما در طول چند سال گذشته در این رابطه داشتیم امریکا را از نظر روابط بین الملل در یک بن بست قرار داده هست. الآن غیر از یکی دو کشور کسی از سیاست های امریکا علیه کشور عزیزمان ایران حمایت نمی کند. حتماً بر همین اساس عمل می کنیم. یعنی منافع ملی را در نظر می گیریم و بر اساس خوش خیالی حرکت نمی کنیم ولی بر اساس بدبینی صرف هم حرکت نمی کنیم. باید ببینیم هر اقدامی چه نتایجی را می تواند داشته باشد. امریکایی ها تا چه اندازه آمادگی این را دارند که غلط های گذشته خود را اصلاح کنند و آنها را تکرار نکنند.

اگر این کشور به مذاکره اعتقاد دارد باید ببینیم نسبت به توافقی که بیش از دو سال جریان داشته، چگونه حسن نیت نشان می دهد و چگونه می خواهد کارشکنی های خود را جبران کند. تنها در این صورت است که می توانند پیشنهادهای دیگر را مطرح کنند. در غیاب این شرایط، درخواست جهت مذاکره شاید یک نمایش تبلیغاتی محسوب شود و حتماً نخبگان سیاسی کشور، روشنفکران جامعه و مردم ما توقع ندارند که در برابر هر نمایش تبلیغاتی تصویر العمل نشان دهیم. باید همه حرکت ها را با هم بررسی کنیم و به تناسب واقعیات و منافع ملی تصویر العمل نشان دهیم.

وضعیت اقتصادی کشور تحت تأثیر نگرانی مردم از بازگشت موج تحریم های امریکا و التهاب در بازار ارز و سکه روزهای دشواری را پشت سر می گذارد و به نظر می رسد امید مردم به برجام و کارآیی آن در گره گشایی از پرسشها معیشتی و اقتصادی ارزش کمرنگ شده است هست. شما به عنوان یکی از اشخاص محبوب نزد افکار عمومی چه توضیحی راجع به شرایط کنونی دارید؟

معتقدم کشور ما امکانات، وقت و ظرفیت های فراوانی دارد.کاری که برجام کرد این بود که زنجیری را که به پای این وقت ها بسته شده است بود باز کرد. امریکا خیلی تلاش کرده این زنجیرها را مجدداً برگرداند، چنانکه فضاسازی علیه کشور عزیزمان ایران را شروع کرده هست. اتفاقاتی که در عرض چند ماه گذشته افتاده بیش از اینکه عملیاتی و روی زمین باشد، جهت ایجاد جنگ روانی بوده است.

اگر شرایط کنونی و گذشته را مقایسه کنیم می بینیم که در گذشته و پیش از برجام در کنار تحریم های امریکا نه تنها تحریم های شورای امنیت بلکه تحریم های اروپا و تحریم های استرالیا، کانادا و ژاپن هم بود. یعنی تک تک کشورها هم به علت قطعنامه های شورای امنیت و هم به علت فشار امریکا خودشان علیه کشور عزیزمان ایران تحریم گذاشته بودند. در حالی که این تحریم ها الآن وجود ندارد. آنچه اکنون اتفاق افتاده فشارهای روانی امریکاست لیکن تا همین دو روز پیش که اصلاً تحریم ها اجرایی نشده بود.

اتفاقاتی که در طول چهار ماه گذشته رخ داد، جنگ تبلیغاتی روانی و اقتصادی امریکا بوده که متأسفانه این فشارهای روانی در جامعه ما اثر کرده و باعث شده است در بعضی موارد حتی ما وارد خودتحریمی شویم. خب بخش زیادی از این پرسشها باید با سیاستگذاری دولت حل شود و این بحث امروز در دولت بسیار فعال است و ان شاءالله سیاست های مناسبی را با شرایط کنونی تدوین خواهند کرد. ولی بخش مهم این فضا در نتیجه جنگ روانی امریکایی ها شکل گرفته هست. آنها حتی با طرف های تجاری ما از طریق جنگ روانی وارد می شوند، به آنها تلفن می زنند، فشار می آورند و می گویند آیا می خواهید با کشور عزیزمان ایران رابطه داشته باشید.

علی رغم همه اینها همه دنیا در برابر امریکا ایستاده هست. درست است که بعضی ها مقهور این جنگ روانی شدند و مقداری با احتیاط عمل می کنند ولی این به این معنا نیست که دنیا سمت امریکا رفته و دوباره شرایط سال ۹۱ و ۹۲ تکرار می شود. امریکایی ها یک اتاق جنگ علیه کشور عزیزمان ایران تشکیل داده اند. ما نمی توانیم با افتادن در دام این اتاق جنگ و بازی کردن در زمین جنگ امریکا با آن مقابله کنیم.

نکته دیگر آن است که ما در ۴۰ سال گذشته شرایط بسیار سخت تر از موقعیت کنونی داشتیم. کشور ما یک جنگ واقعی نظامی را پشت سر گذاشته است ولی آنچه باعث شده است به سلامت از همه اینها عبور کنیم، مقاومت مردم ما در برابر این فشارها بوده هست. الآن مردم نباید بگذارند این جنگ روانی شکل گیرد و به نتیجه برسد.

من اقتصاددان نیستم ولی به عنوان یک ناظر اعتقاد دارم شاخص های اقتصادی کشورمان بسیار بهتر از وضعی است که در بازار حاکم شده است هست. بسیاری از آنچه در بازار جریان پیدا کرده به خاطر عدم اطمینان به آینده هست. این عدم اطمینان به آینده در واقع همان چیزی است که امریکایی ها با ایجاد التهاب به آن دامن می زنند.

هشداری که آقای روحانی راجع به اقدام احتمالی کشور عزیزمان ایران مبنی بر قطع صادرات نفت سایر کشورها از تنگه هرمز در صورت عملیاتی شدن تحریم های نفتی امریکا مطرح کردند در چارچوب مواجهه با این جنگ روانی بود؟ این موضع گیری تنش های دیپلماتیک میان پایتخت کشور عزیزمان ایران و واشنگتن را خیلی تندتر کرد.

آنچه در واقع ما اعلام کردیم این بود که علاقه مند به حفظ امنیت و ثبات در منطقه هستیم و تعهد و علاقه مان به این عنوان را پیش از این در بند هشتم قطعنامه ۵۹۸ در مورد امنیت منطقه ای که براساس پیشنهاد کشور عزیزمان ایران بود، مقابله با داعش و افراط گرایی در منطقه، طرح پیشنهاد مجمع گفت و گوهای منطقه ای در خلیج فارس و ایجاد منطقه نیرومند تر نشان دادیم. یعنی ثابت کرده ایم که در کنار تأمین امنیت منطقه به امنیت تک تک اجزای این منطقه هم پایبند هستیم.

همان طور که آقای مدیر جمهور گفتند دنبال این هستیم رابطه کشور عزیزمان ایران با عربستان، امارات و بحرین اصلاح شود. همواره از گفت و گو استقبال کرده ایم ولی امریکایی ها یک ادعای بی معنا مطرح کردند و مدعی شدند می خواهند فروش نفت کشور عزیزمان ایران را به صفر برسانند. ادعایی که اصلاً شدنی نیست و کشورهایی که امریکا الآن در حال مذاکره با آنهاست به این کشور اعلام کرده اند، خرید نفت را از کشور عزیزمان ایران ادامه می دهند.

خب اگر امریکایی ها بخواهند این خیال خام و غیرممکن را در ذهنشان بپرورانند حتماً باید عواقب آن را هم بدانند. نمی توانند فکر کنند که کشور عزیزمان ایران نفت صادر نکند و دیگران صادر کنند. البته وقوع چنین موقعیتی، بسیار بعید و تقریباً ناممکن است و ما یقین داریم هم همسایگان ما و هم تولیدکنندگان نفت و هم کسانی که امنیت اقتصادی ارزش به امنیت نفت بستگی دارد مانع از این خواهد شد که آن شرایط حاد رخ دهد.

نکته ای که به وسیله آقای مدیر جمهوری تأکید شد در واقع هشداری به امریکایی هاست که با جنگ روانی آنها، مقابله روانی می کنند. یعنی امریکایی ها باید متوجه شوند دستشان آنقدرها باز نیست که هر حرفی درخواست کردند بزنند و بعد این حرفشان تأثیر روانی بگذارد حتماً چنین اتفاقی نخواهد افتاد و آقای مدیر جمهوری هم کاملاً مشخص کردند چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

با وجود جدال لفظی میان رؤسای جمهور کشور عزیزمان ایران و امریکا طی روزهای گذشته شایعات زیادی اطراف مذاکرات پنهانی کشور عزیزمان ایران و امریکا در محافل رسانه ای داخل و خارج مطرح شده است هست. حتی بعضی به صراحت از دیدار شما با مایک پمپئو در حاشیه نشست «آ سه آن» در سنگاپور سخن گفته اند.

اگر این مذاکرات هم انجام شده است باشد من خبر ندارم ولی بعید می دانم که تا این اندازه از عنوان بیگانه باشم. تمام اطلاعاتی که من دارم بر این مبناست که گفت و گویی بین کشور عزیزمان ایران و امریکا نیست.

گفتند که در سنگاپور با آقای مایک پمپئو دیدار مستقیم می کنید.

دیدید که دیدار نکردیم.

واکنش شما به پیشنهادات میانجیگری که از سوی بعضی کشورها بویژه سلطان نشین عمان مطرح می شود چیست؟

حتماً خبر هایی از سوی کشورها جهت میانجیگری مطرح می شود. سفارت سوئیس هم به عنوان کشور حافظ منافع امریکا در کشور عزیزمان ایران خبر هایی را هر لحظه و در طول ۳۹ سال گذشته رد و بدل کرده و هنوز هم این کار را انجام می دهد. هنگامی که دو کشور رابطه رسمی ندارند، طرح این پیشنهادها طبیعی هست. حتماً کشورهای منطقه مخصوصاً آنها که از درایتی مانند عمان برخوردارند دوست ندارند شرایط کنونی را ببینند و دوست دارند اقدامی کنند که مانع از شدت گرفتن بحران شوند. حالا اگر کسی برود به امریکایی ها بگوید که درایت پیشه کنند، حتماً کسی با آنها مخالفت نخواهد کرد ولی اینکه گفت و گوهای مستقیمی بین کشور عزیزمان ایران و امریکا جریان دارد یا اینکه خبر هایی در این زمینه رد و بدل شده است است تا جایی که من اطلاع دارم چنین اتفاقی نیفتاده است و فکر می کنم اطلاعات من هم خیلی بد نباشد.

واژه های کلیدی: ایران | مذاکره | امریکا | تحریم ها | امریکایی | اخبار سیاسی و اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار