كور ایران مذاکره رضاییان استقلال ازبکستان

كور: ایران مذاکره رضاییان استقلال ازبکستان رامین رضاییان اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی چرا ارزش دلار در حال کم کردن است؟

دلار به عنوان نماد قدرت اقتصاد آمریکا از ابتدای سال ۲۰۱۷، ۱۰ درصد از ارزش خود در برابر دیگر ارزهای بین‌المللی را از دست داده است و به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران و

چرا ارزش دلار در حال کم کردن است؟

چرا ارزش دلار در حال کم کردن است؟

عبارات مهم : سیاست

دلار به عنوان نماد قدرت اقتصاد آمریکا از ابتدای سال ۲۰۱۷، ۱۰ درصد از ارزش خود در برابر دیگر ارزهای بین المللی را از دست داده است و به نظر می رسد سرمایه گذاران واقعاً در حال کنار گذاشتن دلار هستند.

به گزارش بی بی سی، دلار نماد سلطه اقتصادی آمریکاست و این ارز از ابتدای امسال به طور مداوم در حال از دست دادن ارزش خود در بازار است.

چرا ارزش دلار در حال کم کردن است؟

شاخص ارزش دلار که برابری آن را با 6 ارز مطرح بین المللی دیگر مورد ارزیابی قرار می دهد از ابتدای امسال تاکنون 10 درصد افت داشته هست. ارزش دلار حتی در مبادلات روز گذشته کم کردن یافت.

دلار در سال 2014 زیاد کردن ارزش را تجربه کرد و هم اکنون در ارزشی نسبتاً کمتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته قرار دارد. به طورکلی یکی از دلایل پایین آمدن شاخص ارزش دلار تقویت یورو در بازار جهانی بود. در سال 2014 ارزش یورو در برابر دلار کم کردن یافت و این زمانی بود که بانک مرکزی اتحادیه اروپا تلاش می کردند تا با اجرای سیاست محرک اقتصادی اوضاع اقتصادی اتحادیه را اصلاح بخشند.

دلار به عنوان نماد قدرت اقتصاد آمریکا از ابتدای سال ۲۰۱۷، ۱۰ درصد از ارزش خود در برابر دیگر ارزهای بین‌المللی را از دست داده است و به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران و

در عین حال بانک مرکزی آمریکا به طور همزمان در حال کنار گذاشتن سیاست های محرک اقتصادی بود. در نتیجه اوضاع اقتصادی منطقه یورو اصلاح یافت و هم اکنون بانک مرکزی اتحادیه اروپا به دنبال کنار گذاشتن سیاست محرک اقتصادی است.

از سوی دیگر پیروزی امانوئل مکرون، نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با گرایش مثبت به اتحادیه اروپا به زیاد کردن ارزش یورو منجر شد. به طور کلی با پایین آمدن ارزش دلار ، ارزش یورو زیاد کردن یافت و هم اکنون یورو به 1.17 دلار رسیده است که عملاً نسبت به آخرهای سال گذشته بیش از 8 درصد زیاد کردن داشته است.

اما همه این اتفاقات مربوط به حوزه یورو نیست، ارزش دلار در برابر دیگر ارزهای بین المللی نظیر ین ژاپن، پزوی مکزیک و پرون سوئیس نیز کم کردن داشته است حتی ارزش پوند انگلیس نیز طی ماه های اخیر در برابر دلار زیاد کردن داشته است.

چرا ارزش دلار در حال کم کردن است؟

سمیر سامانا کارشناس مؤسسه ولز فارگو آمریکا اعتقاد است این کم کردن ارزش فراگیر نشان می دهد که واقعاً سرمایه گذاران در حال بیرون کشیدن دارایی های خود از دلار هستند.

به طورکلی کارشناسان معتقدند در ماه نهایی سال گذشته میلادی و با پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ارزش دلار با توجه به وعده های انتخاباتی این مقام اروپایی و در نتیجه هجوم سرمایه گذاران اوج رفت. در حال حاضر سرمایه گذارانی که در آن وقت به اوج رفتن ارزش دلار کمک کردند در حال عقب نشینی و فروش دارایی های دلاری خود هستند؛ چراکه ترامپ تاکنون در عمل به وعده های انتخاباتی خود عملکرد قابل قبولی نداشته هست، از سوی دیگر روند تحقیقات رابطه روس ها با ترامپ که هم اکنون در آمریکا در جریان هست، سایه سیاهی را بر کاخ سفید انداخته است.

دلار به عنوان نماد قدرت اقتصاد آمریکا از ابتدای سال ۲۰۱۷، ۱۰ درصد از ارزش خود در برابر دیگر ارزهای بین‌المللی را از دست داده است و به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران و

از سوی دیگر طی هفته های گذشته سیاست خارجی کاخ سفید روند خصمانه ای را به خصوص علیه کره شمالی در پیش گرفته است که همین امر شرایط را جهت دلار سخت تر کرده است.

سامانا اعتقاد است اگر مردم احساس کنند بی ثباتی سیاسی بیشتری در جریان هست، آنها با دلار خود نظر خود را اعلام خواهند کرد.

چرا ارزش دلار در حال کم کردن است؟

یکی دیگر از عوامل عوض کردن در ارزش دلار، اوج رفتن قیمت بهره بانکی در آمریکا از سوی بانک مرکزی فدرال این کشور هست. اوج رفتن قیمت بهره بانکی باعث جذب زیاد سرمایه گذاران و در نتیجه زیاد کردن ارزش دلار در بازار جهانی می شود.

بانک مرکزی فدرال آمریکا از ماه دسامبر سال 2015 تاکنون 4 بار قیمت بهره را زیاد کردن داده است و به صورت منطقی می توان انتظار داشت که در دسامبر امسال نیز شاهد زیاد کردن مجدد قیمت بهره دلار باشیم، ولی اخیراً جنت یلن مدیر کل بانک مرکزی فدرال آمریکا اعلام کرده است علی رغم برنامه این بانک جهت زیاد کردن تدریجی بهره دلار قیمت بهره در آمریکا فعلاً در سطوح پایین نگه داشته خواهد شد.

سخنان وی نشان دهنده نگرانی ها نسبت به روند کنونی رشد اقتصادی آمریکا که پایین تر از انتظارات واقع شده است است و همچنین اوضاع نامطلوب تورم و دستمزدها در این کشور است.

جفری گریدن استاد دانشگاه هاروارد اعتقاد است آنچه هم اکنون در حال رخ دادن است ناشی از انتظارات موجود نسبت به تسهیل سیاست های پولی در آمریکا و شدت یافتن آنها در اروپاست که به زودی به وسیله بانک مرکزی این اتحادیه اجرا خواهد شد.

جفری سرنکل استاد مؤسسه آموزشی هاروارد کندی اعتقاد است آینده نگری اینکه چه اتفاقی در آینده جهت دلار رخ خواهد داد، بسیار سخت هست؛ چراکه در شرایط کنونی ارزش دلار نسبت به ارزش واقعی آن نه بسیار بالاست و نه بسیار پایین است.

فریدن اعتقاد است ریسک سقوط آزاد دلار وجود دارد؛ چراکه در کنار بحران سیاسی در کاخ سفید طی ماه های آینده دوره ریاست جنت یلن بر بانک مرکزی فدرال آمریکا آخر یافته و عملاً مشخص نیست که ترامپ چه کسی را به عنوان مدیر کل تازه بانک مرکزی آمریکا برخواهد گزید.

فریدن ادامه داد: اگر دلار یک کم کردن ارزش مداوم و قابل توجه را رقم بزند، نشان دهنده کم کردن اطمینان در اقتصاد آمریکا و همچنین کم کردن اعتماد به نفس اقتصادی در دولت آمریکا خواهد بود.

وی اعتقاد است اگر چنین مسئله ای اتفاق بیفتد بسیار بد خواهد بود و دولت آمریکا باید نسبت به آن پاسخگو باشد.

فرنکل پیش تر کم کردن ارزش دلار ناشی از زیاد کردن بدهی های ملی آمریکا و دیگر شاخص های اقتصادی آمریکا را آینده نگری کرده بود.

واژه های کلیدی: سیاست | مرکزی | آمریکا | اقتصادی | روز گذشته | اخبار اقتصادی و بازرگانی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار